Czwartek, 28 Marca 2024  Imieniny: Anieli, Sykstusa, Jana

Od 17 czerwca br zmieniły się zasady odnośnie wycinki drzew

Od 17 czerwca w życie weszły nowe przepisy regulujące zasady wycinki drzew na posesjach prywatnych nie związanych z działalnością gospodarczą. Osoba niosąca się z zamiarem usunięcia drzewa (drzew) musi zgłosić zaistnienie takiego faktu w Urzędzie Miejskim, w momencie kiedy obwód pnia na wysokości 5 cm będzie przekraczał:

- 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jednolistnego, klonu srebrzystego;

- 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej, platanu klonolistnego;

- 50 cm – w przypadku pozostałych drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko, oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być wycięte oraz mapkę usytuowania drzewa na nieruchomości. Pracownicy Urzędu Miejskiego (Wydziału Ochrony Środowiska) mają 21 dni od daty zgłoszenia na przeprowadzenie oględzin w celu ustalenia gatunku czy obwodu drzewa przeznaczonego do ścięcia. Następnie Burmistrz Miasta w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia oględzin w drodze decyzji administracyjnej może wnieść sprzeciw – w przypadku gdy drzewo jest cenne przyrodniczo, nosi znamiona drzewa pomnikowego. Wycięcie drzewa może nastąpić, jeśli Burmistrz w wymaganym terminie nie wniósł sprzeciwu.

Zgłoszenie jest ważne przez okres pół roku – w przypadku przekroczenia tego okresu należy dokonać ponownego zgłoszenia. Jeśli przed upływem pięciu lat od dokonania oględzin przez urzędnika gminnego właściciel wystąpi o pozwolenie na budowę związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie ona realizowana na części nieruchomości , gdzie rosły usunięte drzewa, będzie musiał uiścić opłatę za wycinkę tych drzew.

Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzewa – POBIERZ